pondělí 27. června 2011

Jak jsem v kavárně ERA neměla rizoto

Už je to tak, kavárna ERA se před pár týdny po nekonečném čekání otevřela pro veřejnost. A nebyla bych to já, kdybych tam při nejbližší možné příležitosti, tedy zhruba před čtrnácti dny, nevyrazila na výzvědy. 

Pro začátek je dobré zmínit, že ERA tou dobou byla (a řekla bych, že stále ještě je) ve zkušebním provozu, což leccos vysvětluje, třeba naprostou absenci jakéhokoliv lístku. V tomto případě jsem postrádala hlavně ten nápojový, protože jídelní byl obstojně zastoupen tabulí uvnitř kavárny. Pití tedy bylo vybráno tipovací metodou, tedy v případě mého muže ne tak docela, ten si jednoduše objednal pivo. Já se dožadovala točené nebo nějaké jiné limonády, ale mé přání nebylo splněno a dostala jsem džus. To proto, že v nabídce nealka měli jen klasický sortiment značek CocaCola a Cappy. Zkušební provoz je holt zkušební provoz, chtít po obsluze legránž by možná byla rána pod pás. :) 


Protože fejsbůková stránka kavárny se hemžila pochvalnými vzkazy na adresu kuchaře, rozhodli jsme se i jíst. V tomto směru nebyla zahrádka (ač malebná) nejlepší volbou, protože i na stůl pro čtyři se dva talíře vlezly tak tak. Po prostudování tabule s denní nabídkou se muž rozhodl pro grilované koleno, já pro rajčatové rizoto. Osud mi ale nepřál, číšník se po čtvrthodině vrátil s omluvou, že rajčatové rizoto už není, protože střídání směn se projevilo i v jakési chybě na tabuli. Bylo mi nabídnuta varianta s hlívou ústřičnou, tu jsem ale s díky odmítla a dala si amura s celerovo-bramborovým pyré. Nakonec to byla dobrá volba. Pyré bylo výborné, hodně bramborové a decentně celerové, k rybě dobře pasující. Na závěr jsem si chtěla dát nějaký ten dezert, ale po návratu k tabuli s nabídkou jsem zjistila, že oprava chybné nabídky se projevila smazáním poloviny tabule, takže pannacotta ani rozmačkané jahody už na mě nezbyly. Jen broskvový dortík, tedy spíš pišingr. Neurazil, ale s těšením se na pannacottu mohl těžko soupeřit.


Přiznávám, že je divné nedat si v kavárně kávu, ale jak se znám, dala bych si nějaký pseudokávový paskvil typu "vídeň" a jakákoliv snaha o jeho zrecenzování by byla kávomilům k smíchu, takže tuto část jsem si prozatím odpustila.


Když už jsme u toho odpouštění, vzhledem k magickému sousloví "zkušební provoz" jsem odpustila i číšníkům, kteří byli sice obratní slovem, ale méně činem. Na mnou objednaný pomerančový džus se poprvé zapomnělo, na druhý pokus jsem dostala broskvový. Rozpitvávat to nehodlám, ostatně ani na místě jsem je neupozornila, takže takhle pokoutně na to nemám právo. Ale jestli se to stane v ostrém provozu, rozmáznu to přes celej blog, mhahaha! *ďábelský smích*


No a nebyla bych pořádnej blogger, kdybych si všecko nezdokumentovala, takže tumáte obrázky:  
V popředí amur, v pozadí koleno. Ale to byste si jistě vydedukovali i beze mě. 
Zatím prázdná terasa v prvním patře. Co na ní asi bude? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.