středa 19. října 2011

Voilá, croissants!

Někdy koncem srpna, po přibližně dvou měsících koncentrovaného nicnedělání, jsem spáchala naprostou nerozvážnost - přihlásila jsem se do Daring Bakers. Jen tak ve zkratce, Daring Bakers je internetový klub milovníků pečení, kteří každý měsíc společně zdolávají výzvu na určité téma, o své zkušenosti se dělí na fóru a výsledky pak od určitého data zveřejňují formou postu na svých blozích. Klub je to mezinárodní a najdete tam i některé česky hovořící/píšící foodblogery, já vím o Lucii a Catalině (mimochodem, milovníkům sladkého doporučuji oba blogy důkladně prozkoumat, ale ne na lačno). 
Mou první výzvu jsem absolutně nestíhala, protože jsem v září měla plnou hlavu nadcházejícího výletu do Paříže, takže jsem si našla čas jen na jeden pokus. I tak jsem se ale naučila spoustu nového, hlavně pokud jde o výrobu domácího croissantového těsta a i když mé máslové prvotiny nebyly dokonalé, už vím, jak na to půjdu příště a to už určitě dokonalé budou. 
Fotky z pečení zveřejňuji až teď, s cca měsíčním zpožděním, ale lepší pozdě, než později a nebo vůbec nikdy. U říjnové výzvy si dám víc záležet (i časově) a přihodím i recept, ten croissantový z Daring Bakers mám v druhém počítači, který se mi dnes v noci odpálil - čest jeho památce, takže nic nebude, bohužel. 
Proces výroby těsta byl velmi zdlouhavý a únavný, ovšem stál za to. Zpětně bych si vytkla především nepozornost - kdybych nepřehlídla část návodu a nevynechala závěrečné kynutí na plechu, mohly být croissanty ještě nadýchanější, a pak taky lenost, protože kdybych je bývala potřela "leskem" víckrát, ne jen jednou, neměly by v záhybech ta nehezká bledá matná místa. 
Na poslední fotce jsem si dovolila zvěčnit svůj návrh na servírování (nebo jak že se to na tom obalu od šunky píše) - espresso s mlékem, croissant a trocha domácí rybízové marmelády. Ideální a zároveň nebezpečný způsob, jak kvalitně posnídat, protože na toto si mlsný člověk jako já rád a rychle zvykne. :)
Tak to by bylo k mé nulté výzvě Daring Bakers, teď si jdu dát kousek tajemného pečiva, které jsem stvořila v rámci říjnové výzvy. Zatím sice nesmím prozradit, o co jde, ale snad se tak moc nestane, když řeknu, že je to fakt dobrý a že už se těším, až můj výtvor odhalím.

2 komentáře:

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.