středa 21. prosince 2011

Mistrovské kafe v Coffee Fusion

Na svém seznamu blogerských restů mám bohužel mnoho položek. Některé z nich už tam jsou tak dlouho, že v podstatě ztrácí smysl se jimi ještě zabývat. To se naštěstí netýká minirecenze mé nové oblíbené brněnské kavárny Coffee Fusion, kterou tak přináším s pouhým čtrnáctidenním zpožděním. 

Kavárnu Coffee Fusion jsem náhodně objevila před necelými dvěma měsíci. Zrovna jsem šla kolem z nákupů, byla zima, uvnitř to vypadalo tak útulně... no, znáte to. Sice jsem neměla mnoho času, takže jsem si objednala pouze cappuccino do kelímku, ale stihla jsem se vyptat, jak dlouho je podnik otevřený ("chviličku, od konce srpna") a taky jsem si prohlédla všechny ty certifikáty, které má pan šéf vyvěšené u baru. Nejzajímavější je nejspíš titul Mistr kávy 2008 - ano, pan Michal Kocman se v roce 2008 stal nejlepším baristou v České republice, to už je dobrá záruka kvality, no ne?
Při další návštěvě už bylo dost času na podrobnější průzkum kávové nabídky. Kávu jsme si nechaly (my dvě ženy, žádná hrubka!) doporučit a nakonec byla polovina objednávky klasická - espresso s mléčnou pěnou, a druhá poněkud alternativní - káva filtrovaná z udělátka jménem Hario V60. 
Hario V60 je klasický keramický coffee dripper a příprava kávy v něm (nebo přes něj?) je tak trochu příbuzná v Česku profláklé překapávané kávy. Princip přípravy je asi takový: Káva protéká přes speciální filtr umístěný v keramickém trychtýřku do konvičky, přičemž rychlost protékání ovlivňuje výslednou kávu - čím rychlejší přelití, tím lehčí káva. 
A mé výsledné kafe skutečně patřilo k těm lehčím, což se ale docela hodí, když ho pijete v sedm večer a rádi byste strávili nadcházející noc pokojným spánkem. Navíc káva přesně splnila můj požadavek, a to aby to hezky vonělo. Jen si asi začnu nosit na své gastronomické výpravy diktafon, protože i kdybyste mě mlátili, nevzpomenu si, co to bylo za směs. Pan Kocman to sice říkal, ale... jak do dubu, no. 
No a abych vám ještě přiblížila další sortiment - kromě klasických "modelů", jako jsou třeba espresso a cappuccino, si můžete nechat kávu připravit i některou alternativní metodou, kromě mnou ozkoušeného dripu mají i kávu z french pressu, třeba. Pro mlsné tu jsou ochucená latté nebo některý z dortíků, k mání bývá medovník, ovocný cheesecake nebo tvarohovo-čokoládový dort. A kromě kávy připravuje pan Kocman i ovocné limonády, já měla grepovou, neb jsem grepofil a podobně postiženým ji můžu doporučit

Takže až někdy nebudete vědět, kam v centru Brna skočit na dobrou kávu, zkuste Coffee Fusion. Kavárnu najdete na Jánské 25 (pro domorodce - hned vedle Semen). A pokud taky plýtváte časem na sociálních sítích, sledujte i facebookovou stránku, kde se můžete dočíst, co je zrovna na mlýnku. Jedinou slabinou je poněkud omezená pracovní doba, otevřeno je od pondělka do pátku od osmi do osmi, v pátek až do devíti. O víkendech a o svátcích máte smůlu. Na druhou stranu se tomuto režimu vůbec nedivím, kdybych byla na celý podnik sama, taky bych chtěla mít o sobotách a nedělích svatej pokoj. :) No a na závěr poněkud opožděné recenze už jen vyjádřím přání dlouhé existence tohoto příjemného podniku, ostatně kam jinam bychom si my studenti, z nouze do sebe lijící kafe z menzy nebo automatu, chodili spravit chuť? 

2 komentáře:

  1. Vyzkouším :) moc dobrých podniků v Brně neznám, takže ocením každou podobnou místní recenzi. THX

    OdpovědětVymazat
  2. z venku to vypadá vábně, dám si to na to do list.

    btw jánská vím že je ulic, ale semena jsou jistota (myslela jsem že to je ona jen jsem si nebyla jistá, název si totiž samozřejmě nepamatuju)

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.