úterý 24. ledna 2012

Kašlete na dietu, dejte si brownies

Vzhledem ke stále probíhajícímu zkouškovému období přicházím pouze s krátkým, nicméně velmi hodnotným příspěvkem. Včera jsem totiž dostala za úkol vymyslet a upéct něco sladkého mému tátovi k svátku a tak vznikly speciální třívrstvé brownies, o kterých můžu s čistým svědomím prohlásit, že jsou to ty nejlepší a zároveň nejkaloričtější brownies, které jsem kdy stvořila. 

Myslím, že základní brownies všichni znáte - příprava je supersnadná, a navíc si líní jedinci mohou koupit směs v krabici (no a ti největší lenoši si je dají třeba ve Starbucks). Stěžejní surovinou je zde čokoláda, takže na ní opravdu nešetřete a pořiďte si nějakou s vysokým obsahem kakaa, třeba Lindtku nebo J. D. Gross (s tou mám mimochodem velmi dobré zkušenosti, byť je dnes moderní na Lidl, kde se tato čokoláda prodává, plivat jedy). 
Ovšem tyto sváteční brownies mají oproti klasickým čistě čokoládovým hned dvě chutě navíc - karamelovou a oříškovou. Pokud jde o ten karamel, použila jsem rozpuštěné měkké karamelky krowkového typu. Koupíte je v již zmiňovaném Lidlu pod značkou Flaggis, nebo třeba v Albertu pod jejich privátní značkou. Matně si vybavuju i měkké karamely Toffo od Orionu, ale dlouho jsem je nikde neviděla a tudíž netuším, jestli se ještě vůbec vyrábí. Oříšky vyberte podle chuti, já zvolila snadno dostupné lískáče, ale dovedu si představit i třeba v USA tak populární pekanové oříšky. 
Tolik k některým zásadním surovinám, následuje recept.

Suroviny: 
180 g hořké čokolády (sedmdesátiprocentní se mi zdá ideální)
180 g másla
80 g hladké mouky
40 g kvalitního kakaa
3 vejce
150 g třtinového cukru (pokud nemáte třtinový nebo upřednostňujete méně sladké dezerty, s klidem ještě 50 g uberte)
50 g nahrubo sekaných oříšků 


Nejprve nalámejte čokoládu a spolu s nasekaným máslem ji ideálně ve vodní lázni rozpusťte. Mezitím ve velké míse vyšlehejte vejce s cukrem do světlé pěny a do menší misky si odvažte mouku a kakao. Rozpuštěnou čokoládu nechte mírně vychladnout a pak ji přilijte k vaječné směsi. Opatrně promíchejte - o ty krásné bublinky, které jste šleháním vyrobili, určitě nechcete přijít. Nakonec do směsi prosijte mouku s kakaem. Na tom prosetí trvám, kakaové hrudky můžou být nepříjemné. Opatrně míchejte, dokud není směs krásně spojená, lesklá, sametová a všeobecně k sežrání. 
Teď je pravý čas dát rozpustit karamelky, opět nejlépe ve vodní lázni. Zatímco se rozpouští, vyložte si pekáček pečicím papírem, případně vymažte máslem. Do pekáčku vlijte polovinu čokoládového těsta a stěrkou rovnoměrně rozprostřete. Na těsto vlijte polovinu rozpuštěných karamelek - pokud by se vám snad rozpuštěná směs na nějaké lití zdála příliš tuhá, rozpusťte s ní ještě trošku másla. Karamelovou vrstvu posypte sekanými oříšky, zalijte zbytkem karamelu a nakonec to vše přikryjte další vrstvou čokoládového těsta. Pečte na 160°C 25-30 minut, upečené brownies by na povrchu měly být pevné a lesklé. Špejlový test vám tentokrát k ničemu nebude, protože suché brownies = nedobré brownies. Po upečení nechte vychladnout, jakékoliv krájení nebo přemisťování z pekáčku za tepla by se vám mohlo vymstít - teplý karamel je sice fajn, ale teče. 

A to je vše, však já říkala, že je to supersnadné. K servírování doporučuji lžičku zakysané smetany, případně ovocný žahour, a nebo taky oboje. Samotné brownies jsou přece jen velmi hutné a extrémně čokoládové (a kupodivu ne každý je takový cukromil jako třeba já), takže kontrastní kyselou chuť přivítáte. Na druhou stranu může být vydatnost tohoto dezertu výhoda, na utišení chuti na sladké vám bude stačit docela malý kousek a o to déle vám vydrží. Ale nic neslibuju. :) 

4 komentáře:

  1. Dneska jsem prosvištěla tvoje recepty a tvůj blog obecně a zas mám plno receptů, co musím nutně hned zkusit!:-D Potřebovala bych ale, aby ode mě nutně ideálně hned někdo 2/3 proviantu odebíral, protože pro koho furt péct?:-)
    Zaregistrovala jsem tě už dávno na jednom serveru o oblékání a během víkendu jsem se přes někoho jiného (beztak nějak food blogger;-) proklikla i na tebe:-)
    Kromě hadrů a jídla sdílíme taky slabost pro Eru!:-)
    Dávám si tě do oblíbených a do receptů brownies, poviticu, citronovou bábovku a ten dort s kešu oříškama:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, já bych občas nějakého odběratele taky potřebovala, obzvlášť od té doby, co píšu blog. :) Jsem ráda, že jsem Tě inspirovala k pečení, od toho tu ostatně můj blog (mimo jiné) je. Tak přeju, ať se všechno povede. :)

      Vymazat
  2. No tak teď mám strašnou chuť na úplně všechno!:-D ale to brownies tady....!!!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.