pondělí 28. května 2012

Prague Food Festival 2012

Zdá se, že v návštěvnosti Prague Food Festivalu už si buduji slušnou tradici, letos jsem tento gastronomický festival navštívila už počtvrté. 
Předpokládám, že o Prague Food Festivalu už většina z vás slyšela, ale pro jistotu ve zkratce - jde o festival, kde kuchaři vybraných převážně pražských restaurací na tří a vícechodové nabídce demonstrují své kuchařské umění. A návštěvníci můžou po zaplacení vstupného obsahujícího balíček deseti Grandů, což je festivalová měna, vesele ochutnávat, co se jim zachce, nebo spíš co jim žaludek a peněženka dovolí. 
A protože k ochutnávání toho bylo hodně, dám se rovnou do stručného popisu, co jsem měla já, resp. naše šestičlenná mlsná skupina.

1. Radisson Blu, Alcron & La Rotonde
Hvězdička Michelin, TOP 10 Grand Restaurant 2012. Takové hodnocení prostě přitahuje, i kdyby měli v nabídce jen chleba s máslem. Náš výběr byl následující:
  • Krémová polévka z židovských brambor - jednoznačný vítěz, ach!
  • Konfitovaný bio vepřový bůček z farmy Jelcovy Lhotky s čočkovým ragú
  • Sezamové koblížky máčené v pomerančovém rozvaru - takové sladké lepivé, mmm

Trojice dezertů - sezamové koblížky, domácí makronky a malinové cosi, co jsem už zapomněla.
Vlevo celé menu, vpravo šéfkuchař Roman Paulus třímající tác plný bůčku. 
2. Angelato
Pražská zmrzlinárna sídlící v Rytířské ulici je sázka na jistotu. Za cenu 35Kč zde dostanete obří kopeček poctivé výborné zmrzliny a vybírat můžete z příchutí tradičních i neobvyklých. My si dali mangovou (už prověřená a vynikající), malinovou (z ovocných můj favorit), jahodovou s mascarpone, pistáciovou a taky hruškovicovou. A pokud si myslíte, že příchuť hruškovice je nějaká decentní, tak se tedy pletete. V jednom kopečku zmrzliny je celý jeden panák pálenky, takže nic pro řidiče a malé děti. :)
Z dalších zajímavých příchutí bych zmínila fíky s parmezánem a balsamico, na to si ale nikdo z nás netroufl.
Vlevo malina a jahody s mascarpone, vpravo mango a hruškovice.
3. Cowboys
Nejnovější restaurace Kampa Group, svým zaměřením steakhouse a cocktail bar. Všichni členové týmu měli  sympatické slaměné kovbojské klobouky a my si u nich vybrali následující: 
  • Hovězí burger s karamelizovanou cibulí a bramborovými chipsy
  • Americké palačinky s borůvkami a zakysanou smetanou - fajnově nadýchané
A třetí položka z jejich menu, kterou jsme vynechali, byla kuřecí nebo hovězí fajita s guacamole. Taky vypadala hezky, ale co se dá dělat, nemůžu sníst všecko. 

4. Huang He
Tak trochu srdcová záležitost, i když jsem už kdesi v internetových vodách narazila na frflání, že takové prachsprosté čínské bistro nemá na PFF co dělat. Mě a i zbytek našeho degustačního týmu jejich kuchyně prostě baví. Dali jsme si:
  • Telecí s ujgurským kořením a zelenými boby Edaname - šťavnaté a křupavé
  • Vepřové uzené vzduchem po gingtiansku - můj mírně nasládlý favorit
  • Arašídy s pěti druhy koření - buráky jak je neznáte, měkké kořeněné mňam

Telecí s ujgurským kořením a zelenými boby Edaname
Vepřové uzené vzduchem po gingtiansku
Arašídy s pěti druhy koření
5. Le Grill & Garden @ Kempinski
Tato restaurace je součástí pětihvězdičkového hotelu Kempinski a šéfuje jí Marek Fichtner. Mou pozornost si získali před dvěma lety flank steakem s batátovým pyré a krémovým bílým chřestem, tedy tím pyré především. Měli jsme:
  • Kroupové risotto se šťávou s červené řepy, kozím žervé, ovčím sýrem Pecorino a rukolou - nejedla jsem, já ty kozí sýry prostě nemůžu
  • Krupicový koláček s makovou náplní a vanilkovou espumou - pěna i mák fajn, krupicový "spodek" poněkud tvrdý
  • Čerstvou jahodu s mátovou vatou - zábavná záležitost a super voňavá jahoda
Grilovaný hovězí krk s gratinovaným soudkovým rajčetem, cuketou a salsou verde - pouze odfoceno, nějak se nám do něj nechtělo... 
Kroupové risotto se šťávou z červené řepy, kozím žervé, ovčím sýrem Pecorino a rukolou
Vlevo jahoda s mátovou vatou (kus mě included), vlevo krupicový koláček s makovou náplní
6. Le Patio
Na Le Patio jsem se moc těšila, protože kuchyni vede jedna z mála šéfkuchařek, Sofia Smith. Je hrozně sympatická, při čekání na jídlo jsem si s ní vyměnila i pár anglických frází (a ne, já si nezačala, na to se moc stydím). Z menu jsme vybrali:
  • Bio hovězí z farmy Statek Hlinky pomalu vařené na indonéský způsob, rýže s příchutí kurkumy a limetkových listů, ananasová čalamáda Rojak
  • Cizrna a Panír Madras s rýží basmati s vůní citronu a černým hořčičným semínkem, opečená červená řepa Pačadi - vegetariánský mls s křupavou šťavnatou řepou
  • Sticky Toffee Pudding s lžičkou clotted cream - přidávám na to-bake list a je mně úplně jedno, že na léto je to trošku těžký!
Osazenstvo stánku Le Patio v pilné práci, vpravo samozřejmě paní šéfkuchařka osobně
Pomalu vařené bio hovězí na indonéský způsob
Vlevo Sticky Toffee Puding s clotted cream, vpravo cizrna & panír madras
7. Mammá
Veselí Italové sídlící ve stánku dekorovaným imitací kachliček, v jejichž blízkosti naše nejmenovaná povoláním členka orchestru trpěla, neb italský houslista byl prý neustále pod tónem. V jejich stánku jste si mohli pořídit i nějaké dobré věci ve skleničkách s sebou domů. Bohužel si nepamatuji přesné názvy jídel a zpětně už je nedohledám, protože v programu nejsou vedení jako restaurace a menu tudíž nebylo nikde vyvěšené. 
Vlevo těstovinový salát, vpravo výběr domácích uzenin s nakládanou zeleninou, vše již rozjedeno, pardon
8. Mandarin Oriental, Essensia
Další jistota, na "mandarínské" menu se těšíme každý rok a pokaždé nám chutná. Letos jsme ovšem byli naprosto konsternovaní laboratorním menu, které tým pod vedením Jiřího Štifta připravil. Imitace zahrádky, dresing v pipetě, okurkový salát v tubičce, no kdo by na toto nehleděl s vykulenýma očima... Takzvané "techno-emocionální" menu se tedy skládalo z:
  • Imitace zahrádky - salát z dvou podob špaldy, mletého žitného chleba a ještě jakýchsi klíčků, ozdobených baby mrkvičkou, ředkvičkou, liškou, chřestem a taky lanýžem vyrobeným z rýžové mouky obaleným v prášku z lesních hřibů; dresing byl přiložen plastové pipetce
  • Ovocné müsli - placička z kandovaných datlí a fíků, posypka ze sušeného ovoce a ořechového oleje smíchaného s maniokem, "třešeň" plněná paštikou z kuřecích jader a pistáciemi
  • Bezinkové pivo s pěnou z tajemné ingredience (hádání, z čeho je pěna vyrobená, byla soutěž pro návštěvníky) poprášené popelem z pórku - pěna ani popel teda moc dobrý nebyly, ale pivo mi chutnalo, i když to byla spíš bezinková limča
  • Okurkový salát s koprem s profiterolkou plněnou jogurtem - salát byl zmražený spíš do sorbetové podoby, byl vynikající a navíc se cucal z tubičky jako Pikao :)
Menu v celé své kráse, vlevo dole pan šéfkuchař při zasvěcování do techno-emocionálních tajů
9. Corinthia, Rickshaw
Jistota číslo tři. My, co na Prague Food Festival spolu jezdíme, jejich jídla milujeme. Letos si připravili i hru v kostky - za tři stejná čísla na vržených kostkách jídlo dle výběru zdarma, za čtyři stejné dokonce 100% sleva na wine brunch do restaurace. Vyhráli jsme tři jídla zdarma a byla to největší taktická chyba celého festivalu, neb jsme se zaplácali hned ze startu a pak se toho do nás mnohem míň vešlo. Ale to sushi jsme tam přece nemohli nechat!
  • V tempuře smažená tuňáková sushi rolka podávaná se salátkem z mořských řas - dobrá rolka, výborný salát
  • Grilovaná královská kreveta na ředkvovo-mangovém salátku - krevetám moc nefandím, ale zase - ten salát!
  • Aloe vera sorbet, maracuja coulis, zázvorovo-limetkové želé - moc dobré sorbety z Rickshaw už jsou stálicí festivalu
Kompletní menu z Rickshaw, ty další dvě porce sushi a sorbet navíc, co jsme vysoutěžili v kostkách, už jsme nefotili :)
10. Soave by Aureole
V této restauraci se mi líbilo celé menu, ale zbytek skupiny byl v té chvíli zřejmě v nejvyšším bodu přeplnění, proto jsem si vymínila pouze jednu položku. A to bych nebyla já, kdybych si nevybrala zrovna dezert.... Takže:
  • Ravioli z ananasu plněné kokosovou pěnou a kandovanými pomeranči - dobrá volba to byla, mňam!

11. Terasa U Zlaté studně 
Vítěz výběru Grand Restaurant 2012, kuchyni řídí pan Sapík mladší. Divím se, že jsme jejich menu zvládli celé, protože to byla úplně poslední věc, kterou jsme si za naše Grandy pořídili, pokud nepočítám snahu o závěrečnou regeneraci ovocným koktejlem z Interspar Fresh Baru. 
  • Mousse z farmářského kozího sýra s marinovaným zeleným chřestem, pikantní medový sos - můj vztah ke kozímu sýru znáte, nemůžu k tomu tedy víc dodat
  • Vepřová panenka sous-vide podávaná s omáčkou z uzených kostí s bramborovou kaší s lanýžovým máslem - na této a ještě jedné lanýžové kaši jsem poznala, že lanýže zatím nejsou nic pro mě, ale omáčka vyvážená a vymazlená
  • Švestkový koláč s drobenkou, mákem, tvarohem a domácí rumovo-rozinkovou zmrzlinou - podobnost s tím z Le Grill čistě náhodná, i když tento byl křehčí a tak nějak lepší... ale zas espuma mi vyhovovala víc než rumová zmrzlina, jsem frfňa
Mousse z farmářského kozího sýra
Vlevo vepřová panenka sous-vide, vlevo švestkový koláč s mákem
12. U Emy Destinnové
Stánek této restaurace vábil už z dálky vůní pečených steaků, takže ceviche ze žlutoploutvého tuňáka i marylandské krabí dortíky byly odsunuty na druhou kolej. A to i přesto, že jeden pán ve frontě hlasitě varoval svůj doprovod, že to carpaccio si nemáme v žádným případě dávat, protože tam je velké riziko chytnout svalovce a tak. 
  • Carpaccio z divočáka se salátem z ostružin, fenyklu a hořčice - tak tohle byla hodně povedená záležitost, svalovec nesvalovec
  • Grilovaný Black Angus steak s bramborovou kaší z bílého lanýže - druhá osudová kaše, ale však já se k tomu lanýži jednou projím
  • Čokoládová pěna s likérem Kahlúa s malinami - tak nějak standardně dobrá hutná čokoládová pěna, které jsme (neprávem) přisoudili přezdívku "pribiňák"
Carpaccio z divočáka
Grilovaný Black Angus steak
Čokoládová pěna s likérem Kahlúa
Hm, snažila jsem se být co nejstručnější, ale jak tak koukám, i tak je to pořádná nálož, především fotek. A to jsme ani nenavštívili Café Amandine, Art Nouveau, Chateau St. Havel (příšerná fronta!), La Truffe, Mozaiku/Krystal, Lichtfeld, U Koně, V Zátiší a ani milované Yasmin, Noodles, protože to už se prostě nedalo zvládnout. Konečné skóre je 12 z 21 restaurací navštívených, tedy víc jak polovina, to už je uspokojivé. 
K organizaci celkově snad jen dodám, že velmi děkuji organizátorům za přidání míst ke stání i k sezení, my jsme v době návštěvy, tedy v pátek mezi 14-18 hod. neměli s místem žádný problém, a to nás bylo šest. Závěrečné poležení na trávníku u Fresh Baru taky potěšilo. Ke štěstí mi chybí už jen pořádný kovový příbor. Díky tedy za zážitek a snad zase příští rok. :)

10 komentářů:

  1. Panečku, skvělý příspěvek, až na Mammá mě zaujalo naprosto vše. Je fajn, že máte takovou gurmánskou partu, já k sobě jen těžko někoho sháním. No prostě mňam, mňam, těším se na další článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, ani jsem si nestihla opravit chyby a už tu mám komentář, to je fofr. :) Díky, že ses zastavila a zvládla to dočíst až do konce!

      Vymazat
  2. Není to první článek co o PFF dnes čtu, ale nestačím pořád slintat :)) Příští rok vyrazíme s přítelem, ten bude v sedmém nebi a jak ho znám, nebude vědět co dřív, protože bude chtít všechno :)) Občas se mezi fotkami objevilo něco, co bych klidně oželela, na druhou stranu tvoji zálibu v dezertech naprosto chápu, a tak bych si klidně všechny dala s chutí! To musela být pohádka :)) Díky za úžasný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyrazte, sice to není zrovna levná záležitost, ale zas je to jen jednou za rok a navíc tolik dobrých restaurací na jednom místě... Já bych nejspíš oželela sobotní žabí stehýnka a nedělní hmyzí menu, na to fakt nemám nervy. :D Díky za komentář!

      Vymazat
  3. Jej... Ještě u nadpisu jsem si říkala "už je pozdě, už si nic k jídlu dávat nebudu", ale začala jsem nekontrolovatelně slintat. A pojala jsem plán - příští rok se tam konečně musím vypravit. Krásné povídání a naprosto neodolatelné fotky!

    Mimochodem, pán se svalovcem se jen prsil před doprovodem. Na svalovce se u veškeré zvěřiny určené ke konzumaci (nejen do restaurací) dělají testy, pokud tedy není upytlačená. A upřímně pochybuju, že by zrovna na PFF byla ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, mně ten hlasitý poznatek o svalovci připadal v kontextu celého festivalu tak nějak srandovní, doufám, že si to tu pán nepřečte a nenapadne mě, že si z něj utahuju. :D
      Tak snad se potkáme příští rok, díky moc za komentář!

      Vymazat
    2. Doufám :-) S těmi nádhernými vlasy vás nepřehlédnu. Strašně bych chtěla být zrzka!

      Vymazat
  4. Nááádhera, musím si dát konečně předsevzetí že taky zajdu..

    OdpovědětVymazat
  5. Normálně jsem zelená závistí.....stydím se. To musela být paráda. V partě je to určitě super famózní zážitek. Tak snad příští rok se tam dostanu.....:-D Děkuji za super článeček. Krásně jsem si početla a naladila chuťové pohárky.

    OdpovědětVymazat
  6. O Prague food festivalu jsem už samozřejmě slyšela ale mám to trochu z ruky (jsem z Ostravy) takže si ráda přečtu, jaké jednotlivé ročníky byly dokud se tam někdy nevypravím. děkuji za report! :)

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.