pátek 2. listopadu 2012

Psí kusy

Dnešní příspěvek je tak trochu neobvyklý. Není to totiž tak dávno, co bylo mému huňatému společníkovi šest let a já se tentokrát rozhodla, že mu žádné narozeninové pamlsky kupovat nebudu, ale vyrobím mu je sama. A protože je v našich končinách pejskařství značně rozšířené, nakonec jsem se rozhodla, že se s vámi o recept na domácí psí keksy podělím. 

První recept mi poskytla Erin, se kterou komunikujeme díky internetovému spolku lidí, kteří jsou zřejmě všichni stejně padlí na hlavu a proto se rozhodli pro jisté nevychovatelné, tvrdohlavé a často také extrémně vybíravé psí plemeno. Takže tímto Erin zdravím do Austrálie a velmi jí děkuji.

Mrkvová kolečka
Suroviny:
2 1/4 hrnku celozrnné pšeničné mouky
3/4 hrnku jemně nastrouhané mrkve
4 lžíce slunečnicového oleje
2 kostky bio bujónu (např. Alnatura, DM drogerie)
1/2 hrnku vody
1 rozšlehané vejce

Postup: 
Do mísy dejte mouku, nastrouhanou mrkev, olej, bujón rozpuštěný ve vodě a vejce. Vypracujte těsto, které následně rozválejte na tenko a vykrájejte tvary podle libosti. Dejte péct na cca půl hodiny při 175°C, prostě dozlatova. 


Druhý recept jsem objevila na webu Allrecipes.com, kde je mimochodem receptů na psí sušenky asi milion, takže se tím můžete prohrábnout dle libosti a najít něco, co vám i hafanovi bude maximálně vyhovovat. Já vybrala jednoduchý recept založený na sádle, protože díky našemu spřátelenému řezníkovi je naše domácnost hotová sádlová velmoc a nějak se to holt spotřebovat musí. :)

Sádlové kostičky 
Suroviny:
1 vejce
1/2 hrnku mléka
1/4 hrnku vody
1/2 lžičky soli
5 lžic rozpuštěného sádla
2 1/2 hrnku celozrnné pšeničné mouky

Postup:
Nejdřív v míse rozšlehejte vejce, k němu vmíchejte mléko, vodu, sůl a rozpuštěné sádlo. Nakonec pomalu přisypávejte mouku a vypracujte pevné těsto, které rozválejte a vykrájejte z něj sušenky. Pečte při 175°C zhruba 35-40 minut.

Oba druhy sušenek skladujte ideálně v krabičce nebo sáčku, který budete mít někde po ruce, protože se může stát, že váš pes těchhle domácích keksů nebude mít nikdy dost, třeba jako ten můj. U něj měly oba druhy srovnatelný úspěch, mně víc chutnaly ty mrkvové. :) A nemůžu nezmínit i jednu vtipnou příhodu - jeden známý, velký kynolog, ode mě dostal vzorek těchto sušenek pro své psy. Nikdy se k nim nedostaly, stihl je sám všechny zpracovat už v autě.

Pokud mám mezi svými čtenáři nějaké pejskaře, dejte mi vědět, jestli svým psům třeba taky pečete pamlsky nebo dokonce narozeninový dort, náměty tohoto typu se mi budou vždycky hodit. A všem ne-pejskařům se omlouvám za pro ně nepoužitelné recepty, ale příště už to zase bude pro lidi, slibuju!

11 komentářů:

  1. Skvělý tip :-) Náš pes sice sežere úplně všechno, ale snad by zpestření mohl ocenit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvele, to si ukladam pre nasho Bobika :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sakryš, to jsou skvělé psí kusy! Škoda, že já už naší šestnáctileté fenečce rasy odvšehotrochu nic upéct nemůžu. Vsadím se, že by jí chutnalo.
    A když chutnaly vám, i panu kynologovi, jsou vlastně i pro lidi, vždyť tam není nic špatného :-)
    A nějaké psí recepty má Martina (Dulce de Leche): http://www.dulce-de-leche-blog.com/search/label/Pre%20ps%C3%ADkov

    OdpovědětVymazat
  4. ten se ale má! :)
    všechno nejlepší mu přeju

    OdpovědětVymazat
  5. Prima, jsem ráda, že vidím, že nejsem sama "potrhlá panička", která každý rok peče psovi k narozeninám dort, letos také už šestý. Keksíky zkusím k Vánocům. zn.: almárka

    OdpovědětVymazat
  6. Pani, taky se asi pustim do peceni nasim psim slecnam... aspon to pak treba nebude dopadat vykousanou dirou v piskotovem korpusu, ktery chladnul na zemi... :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jé, sice pečení miluju, ale do tohohle bych se asi nedala...ikdyž, kdo ví, třeba jednou...:D

    OdpovědětVymazat
  8. mrkvove kolečka skusim spraviť svojej kobylke :-) možno jej zachutia :-)

    OdpovědětVymazat
  9. já peču tyhle - http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=84906 ..chutnají i pánečkovi

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem hledala po internetu nějaké recepty na psí odměny.Hodně jsem jich vyzkoušela.Fakt je, že náš vlčák sní všechno,ale ty Vaše mrkvové musím dělat každý týden protože vždy nějak zmizí.Dám povel třeba Sedni! a hned sedne pes a vedle něho 3 letý vnouček a chce také odměnu.Tak peču všechno bio,ale protože u nás celozrnou mouku nemají,tak dělám obměnu.Použila jsem žitnou mouku a přidávám ovesné vločky.Mouky podle vašeho receptu a vločky tak dvě hrsti.Mňam.Pes si je asi bude muset bránit :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj nemůžu najít ty psí sušenky na Allrecipes.com pomohla bys te mi prosím ? Díky

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.