neděle 3. listopadu 2013

Hidden Veggies - The Daring Bakers Challenge

Tak to dopadá, když člověk pořád něco odkládá. V březnu, kdy výzva Odvážných pekařů s tématem "zeleninové pečení" probíhala, pořád nějak nebyl čas, až byl najednou červen a to už zas na tento recept nebyla sezóna, pročež jsem si řekla, že ho teda zveřejním až začátkem podzimu. No a nakonec je tu až dnes, 3. listopadu. 

Tušíte, jaká zelenina se v čokoládové bábovce skrývá?



No nebudu vás zbytečně napínat, v březnu jsem si poprvé v životě zkusila upéct bábovku s kysaným zelím. Koneckonců, nic jiného mi ani nezbylo, když mrkvové koláče a cuketové buchty se u nás doma pečou běžně, dýně nebyly a do červené řepy se mi zrovna nechtělo. Navíc jsem byla velmi zvědavá, jestli kysané zelí opravdu v bábovce nevytvoří žádnou pachuť, jak sliboval recept (od Davida Lebovitze, mimochodem). Měla jsem na to opravdu kvalifikovaného testera - moji matku, která kysané zelí nesnáší do té míry, že odmítá pobývat v místnosti, kde se zelí připravuje a ani by po něm neumyla hrnec. A co byste řekli? Neměla ani tušení, haha! 


Čokoládová bábovka s kysaným zelím
Na bábovku budete potřebovat:
100 g kysaného zelí, propláchnutého a nasekaného na drobno (dejte si záležet, nikdo myslím nestojí o zelná vlákna trčící z bábovky)
50 g kakaa
140 g hladké mouky
140 g polohrubé mouky
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
150 g másla 
250 g moučkového cukru
1 lžíce vanilkového cukru
4 středně velká vejce
250 ml mléka, vychlazeného
A na čokoládovou polevu si připravte:
100 g čokolády, nejlépe tak 70-75%
50 g másla
1 lžičku zlatého sirupu (ale jde to samozřejmě i bez něj)

Postup:
Kakao, obě mouky, prášek do pečiva a sůl prosijte do menší misky.
Ve větší míse vyšlehejte do pěny změklé máslo s oběma cukry. Postupně k máslu po jednom zašlehejte vejce. Pak střídavě zapracujte sypkou směs a mléko, ideálně byste měli vmíchat nejdřív třetinu sypké směsi, pak polovinu mléka, pak další třetinu sypké směsi, pak druhou polovinu mléka a poslední třetinu sypké směsi úplně nakonec. Do dobře promíchaného těsta přidejte na jemno nasekané zelí. 
Hotové těsto vlijte do důkladně vymazané bábovkové formy a pečte při 160°C zhruba 45 minut, dokud na zapíchnuté špejli neulpí žádné drobečky. 
Upečenou bábovku nechte ve formě chladnout 15 minut a pak vyklopte.
Příprava polevy je velmi snadná - všechny tři ingredience spolu rozpustíte (ve vodní lázni, v mikrovlnce, prostě jak jste zvyklí), necháte trošku vychladnout a pak lžičkou nanesete na bábovku, pokud možno tak, aby poleva pěkně stékala po krajích bábovky dolů.


Tato bábovka se vám bude obzvlášť zamlouvat, pokud máte v oblibě mokré čokoládové bábovky. Kysané zelí totiž, stejně jako jiná zelenina v koláčích a buchtách, velmi dobře plní svoji roli zvlhčovadla a tak se nemůže stát, že se jinak povedená bábovka bude rozpadat na prach ještě než ji stihnete dopravit k ústům. Zároveň ale není tak těžká a hutná jako třeba brownies, což ale ve výsledku není moc dobrá zpráva, protože se jí dá spořádat o to víc.

Březnovou výzvu s několikaměsíčním odstupem stále hodnotím jako velmi povedenou, protože jsem si mohla zaexperimentovat mně příjemným způsobem (čti: nezaprasila jsem celou kuchyň) a naučila se výbornou bábovku, u které navíc můžu své strávníky potýrat hádáním tajemné ingredience. Ale až po tom, co svůj kousek sní, protože kdybych to řekla dopředu, mohli by ofrňovat... známe své lidi, že. :)

6 komentářů:

  1. Že už jsem viděla cuketu, mrkev, dýni, dokonce i fazole a hrách....
    .
    Ale zelí? :O
    .
    Opravdu originální :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je vážně machrovinka! Opravdu originální! Teda, te´d mi to bude vrtat hlavou do té doby, než to vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tenhle recept jsem také zkoušela! :) Vyborné.. :) Pokud ti to nebude vadit.. Ráda bych tě pozvala k sobě na blog na probíhající giveaway. Budu ráda, když se zúčastníš. :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste zaregistrovaní uživatelé, podepište se, prosím.